vrijdag 7 september 2007

Servetjes enzo

Echt werken doe ik nog niet hier in Hongarije. Maar dat komt nog wel. Heel soms schaam ik me er wel een beetje voor; alweer zit ik in het buitenland en drink hedendaags goedkope cappucino's in een bistro onder mijn appartement waarvan de uitbater een Vlaams en Duits sprekende Hongaar is en gratis Internet weg te geven heeft. Maar meestal is de schaamte toch wel van zeer korte duur en geniet ik hier lekker in Boedapest van mijn lekkere cappucino op het terras zolang het nog kan.

Vanmorgen werd ik vroeg wakker, zo rond een uur of 12. Ver na lunchtijd besloot ik even een boodschappen te doen bij de Interspar. Kut man, ik blijf hier boodschappen aan het doen. De melk was weer allang op en ik had ook nog wat servetten nodig. Zaterdag had ik een stuk of 10 pikante kippevleugels in de oven gegooid en zonder servetten wordt het dan nogal een gigantische kliederboel met al dat druipende vet. Verder had ik nog een rits condooms nodig en wat van dat Durex pretglijmiddel waarmee je tijdens het neuken het gevoel krijgt alsof je even ervoor je lul in een berg salmiakpoeder hebt gedompeld.

Ik zette het winkelmandje op de grond tussen mijn benen. In het mandje lag een pak Kellog's Frosties met daar bovenop de condooms en het glijmiddel duidelijk in het zicht. Het plan was om een eind aan onze conversatie te breien zodat ik nog even mijn cappucino kon halen voordat ik zou gaan koken.
'Het is voor mij erg spannend om een vreemdeling zoals jou aan te spreken. Maar als ik nu wegga, zien we elkaar misschien nooit meer. Dus laten we morgen iets afspreken en kijken waar het toe leidt,' ratelde ik verlegen tegen een brunette die ik een paar minuten eerder had aangesproken, nadat ik haar had zien huppelen in de Interspar. Haar ogen glunderden en ze had een blos op haar wangen.
'I don't know…,' antwoordde het leuke meisje.

Aan haar lichaamshouding kon ik zien dat zij interesse had. Dat kwam erg goed uit want ik had ook interesse in haar, zowel seksueel als spiritueel. Maar haar gezonde verstand bood nog wel weerstand tegen onze ontmoeting in de supermarkt. Ik weet dat de weerstand die zij ervoer een begrijpelijke reactie is die voortkomt uit angst om bestempeld te worden als slet door haarzelf en haar omgeving. Emotioneel voelde zij zich tot mij aangetrokken, maar een klein stemmetje in haar hoofd probeerde haar wijs te maken dat het sletterig zou zijn om nu al ja te zeggen. Eigenlijk wilde zij en moest zij overgehaald worden door mij. Hiermee komt de 'verantwoordelijkheid' bij mij te liggen zodat zij zichzelf later eventueel kan wijsmaken dat ik te oprecht was om te weigeren…

Dus we staan tegenover elkaar bij de pasta's en sausjes van Uncle Ben's. De koop is bijna rond. Niet smeken of vragen, gewoon even doordrammen en ik maak haar binnenkort blij. De grote donkere ogen van de Hongaarse begonnen even af te dwalen richting mijn winkelmandje. In deze 2, 3 seconden inventariseerde zij de inhoud van mijn winkelmandje; een pak melk, Frosties, servetjes… condooms en glijmiddel. Oei oei, da's niet best. Ze leek opeens een beetje overstuur en het vertrouwen die ik bij haar had opgebouwd was opeens aan gruzelementen. Nu realiseerde ik het mij ook: Ze had de condooms gezien… Godverdegodver, wat dom van mij. Ze verontschuldigde zich, mompelde er nog wat achteraan in het Hongaars en liep snel weer verder.

Nou ja, gelukkig barst de stad van vrouwen en zit ik hier nog wel een tijdje. Morgen eerst maar even een beetje uitslapen.

HotDoc 3 september 2007

Geen opmerkingen: