zondag 19 augustus 2007

Lege Worsten

Laatst werd ik attent gemaakt op een mening dat je een vrouw niet "pick-upt". PUA's zouden "lege worsten" zijn, met "trucjes". Meestal binnen het uur zou een vrouw al merken dat ze met een "lege worst" te maken heeft, en niet met een interessant mens. Vrouwen zouden je daarna dumpen, en zelfrespect van de "lege worst" zou daardoor verder af nemen. Pick-Up Artists zouden zo-ie-zo een gebrek aan zelfrespect hebben. 

Ik ben een andere mening toegedaan. Laat ik eerst beginnen met de "lege worst". In al mijn trainingen heb ik nog nooit "lege worsten" ontmoet. In het algemeen waren het interessante, intelligente mensen. Mensen die echt de wereld wel wat te bieden hadden. Naar mijn mening getuigt het juist van zelfkennis en zelfrespect als je in jezelf investeert. Je hebt meestal genoeg zelfrespect en respect van anderen op een heleboel terreinen - alleen - je hebt naar eigen mening (of ervaring) geen of niet genoeg zelfvertrouwen met vrouwen.

Toch is dat slechts een kwestie van ervaring. Laat ik jou een vraag stellen. Ben jij nog nerveus als jij jouw schoenveters strikt? Ik dacht het niet. Toch was je er ooit nerveus voor. Je hebt het echter geleerd van iemand die het al kon, en je hebt er ervaring in gekregen.

Zo is het ook met vrouwen.

Inderdaad leren we je een paar trucjes om te openen. We leren je hoe je een gesprek met een vrouw opzet, en wat je in ieder geval niet moet doen. We leren je een vrouw te kwalificeren, en we leren je hoe je escaleert met een vrouw. 

Als je dat soort dingen nog weinig of nooit gedaan hebt, gaat het je meestal nog niet zo gemakkelijk af. Logisch toch. Wat is dan makkelijker dan iemand die je vertelt hoe het moet en die het voordoet. Een trainer. Een coach.

Vrouwen zouden ingewikkelder zijn en ontwikkelder. Onzin. Vrouwen komen niet van Venus. Ze zijn gewoon van deze planeet. Ze willen heus ook een leuke partner, en ze houden ook van seks. Die partner willen ze graag ontmoeten. Ze zijn dus blij en voelen zich juist gerespecteerd als een man duidelijk maakt dat hij haar leuk vindt. Natuurlijk moet dat op een respectvolle manier.

Verder zou aanspreekangst verminderen, als je maar gewoon een vrouw benadert met het idee, een leuk gesprek met haar te hebben. Hallo, we hebben het over aanspreekangst. Dat zou wel erg makkelijk zijn. Ik vertel tegen mijn cursisten, "heb maar gewoon een leuk gesprek met haar, denk niet gelijk aan neuken, dan verdwijnt je angst vanzelf" Nee, dat is te makkelijk gedacht. Ik zou willen dat het zo was (zou mij het als trainer een stuk gemakkelijk maken), maar het is niet zo. Verder als mannen een gesprek in gaan met alleen de bedoeling een leuk gesprek te hebben, is dat ook meestal wat je krijgt. "Doei, ik vond het een leuk gesprek". Daarnaast leer je vrouwen vaak meestal echt een beetje kennen, als ze ook met je naar bed geweest is. 

Nee, zeker als je weinig zelfvertrouwen met vrouwen hebt moet je een plan hebben om een vrouw te versieren. Je moet een methode hebben, anders heb je vaak alleen leuke gesprekken en verder niks. Een leuk gesprek is een middel geen doel. Verder als je dan met de vrouw een leuk gesprek hebt gehad, en dan...Nu moet je gaan versieren? Komt dan de angst net zo hard weer terug? Waarschijnlijk wel ja.

Wat kunnen we tegen aanspreekangst doen? Nu als PUA heb je een heel gamma van technieken die jij in het begin voor je kunt laten werken. Een deel daarvan, is dat je al geoefend hebt in een veilige omgeving. Een ander deel zijn oefeningen die je angst daadwerkelijk doen verminderen. Een ander deel zijn de Dating Doctors en de sociale druk van de andere cursisten.

Het belangrijkste is ervaring.

Zo kom jij in contact met een leuke vrouw, en zo kun jij jouw "volle worst" laten zien. Letterlijk en figuurlijk. We laten je eigenlijk juist meer jezelf zijn. Heb je dan door ervaring wat zelfvertrouwen opgedaan met vrouwen, dan zul je zien dat de aanspreekangst steeds minder wordt. Echter de aanspreekangst blijft altijd.

Laat ik afsluiten met een openingszin voor vanavond. Als jullie het boek hebben gelezen, weten jullie dat het meer lollig bedoeld is. Vrouwen versieren is leuk!

"Hai, hier ben ik dan. Wat waren je andere 2 wensen?" 

Totziens,

SmoothDoc

Geen opmerkingen: